Információk az elektronikus és papíralapú számlázásról
Miért térünk át elektronikus számlázásra, és miért jó ez Önnek?
Az elektronikus számla rengeteg előnyt nyújt a hagyományos papíralapú számlával szemben:
Gyorsabb és egyszerűbb megoldást kínál, mint a papíralapú számla.
Azonnal rendelkezésre áll és könnyen továbbítható.
Egyenértékű a papíralapú számlával és ugyanolyan hitelesnek minősül.
Minden elektronikus másolata hiteles.
Környezetbarát alternatívát jelent a papíralapú számlával szemben.
Mi az elektronikus számla?
A számlák elektronikus úton történő kibocsátására vonatkozó alapvető követelményeket a 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa törvény) határozza meg. A törvény értelmében az elektronikus számla az Áfa törvényben meghatározott tartalommal rendelkező számla vagy egyszerűsített számla, amit elektronikus formában bocsátottak ki és elektronikus formában fogadtak be.
A Microsec Zrt. által kibocsátott és hitelesített elektronikus számla igazolja a számla kiállítóját, biztosítja a számla hitelességét, igazolja adattartalmának sértetlenségét, vagyis eleget tesz az Áfa törvényben foglalt követelményeknek.
Fontos tudnivalók az elektronikus számlák befogadásával kapcsolatban
A számvitelről szóló 2000. évi C. tv. 169.§ alapján az elektronikus számlát 8 évig meg kell őrizni.
Az elektronikus számlákat csak eredeti, elektronikus formában lehet megőrizni, mivel adóigazgatási azonosításra kizárólag ebben a formában alkalmasak.
A kinyomtatott számla nem minősül hiteles másolatnak!
Az elektronikus számlák tárolásáról és megőrzéséről a digitális archiválás szabályairól szóló 114/2007. (XII.29.) GKM rendelet rendelkezik.